Oro inför framtiden ...

 
 

Vilket antiklimax det blev efter New York resan...

Som vi längtat efter den resan,
Äntligen kunde min Älskling följa med till Usa och en av mina bästa vänner,
vi hade sparat planerat & längtat, allt blev över förväntan, se Mötley Crüe
två dagar i rad, shoppa, vandra i Central Park , båtresan runt Manhattan, se vyn över staden både dag och natt, träffa underbara människor och vädret var toppen.
Vi hade ingen hemlängtan utan stormtrivdes verkligen.
Så mycket att vi önskar att vi kunde åka tbx men nästa gång tillsammans med Ulricas döttrar.

Men veckan innan vi skulle åka fick jag reda på att mitt älskade jobb innom hemtjänsten skulle ta slut ...Efter 2015 01 01 krävs både körkort & utbildning, jag har inget av dom, men 2 år´s erfarenhet av jobbet, men det räknas inte alls.
Körkort är något jag valt bort ur mitt liv , plugga e något jag verkligen INTE vill, har hatat skolan så länge jag minns, men hade det "bara" suttit i utbildning hade jag försökt klara den.men nu är det ju helt kört...kommer SAKNA detta jobb så mycket , jag har verkligen trivts så bra.

Tänkte när vi åkte jag ska inte tänka på det här utan njuta av resan , vi så sett framemot, och jobbet var inget jag tänkte på under resan det kan jag lova, tänkte ta tag i allt då vi kom hem igen...

Men nu har jag varit sjuk sen vi kom hem, förkyld, ont i halsen och trött, trött, trött, skulle kunna sova dygnet runt. ( ska uppsöka läkare på måndag om det inte känns bättre!)

Har pratat med arbetsförmedlingen och eventuellt hade dom ett jobb, jag har vankat här av och an i väntan på att arbetsgivaren som sökte personal ska höra av sej...men ingen har ringt än....

jag vet inte vad jag vill göra , vet bara att jag vill jobba, har jobbat i skolkök, städat på skolor, varit paltbagare !!! jobbat med datorer, jobbat i hemtjänsten & med boendestöd, har trivts på alla jobb , jag målar mycke på sommrarna hus stugor och allt jag blir ombedd att måla , det hade ju varit bra om det varit sommar så jag hade kunnat ta på mej något sånt...

Jag är så uttråkad, less på att vara sjuk, orolig över ekonomin...
kan inte annat än att känna panik just nu !

Jag e så glad att jag har fixat alla julklappar redan, inte för att det e viktigast

men jag vill ju såklart, ge mina nära och kära + alla barnen lite klappar.

Känns så frusterande jag vill ju jobba kunna lägga undan lite pengar för allt

som framtiden har att komma med...

Just nu känns allt bara tufft men jag SKA fixa även detta på nått sätt !

Tur att jag har världens bästa älskling + hennes döttrar som stöttar mej i allt !

Och jag har mina katter mina vänner och en stöttande familj.

Nu ser jag framemot nästa vecka då min älskling & Jennifer kommer hit,

ser framemot att få hem mina dyrgripar från New York resan

(givetvis Crue saker...)


och att bli frisk ..

 

Och såklart MÖTLEY CRÜE när jag lyssnar på alla deras skivor

och inser vad jag gått igenom under alla år och alltid lyckats komma på fötter

så visst ska det gå även denna gång !

 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Jo..oron inför framtiden ekonomiskt känner jag igen från min tid som arbetslös...fy fan....men jag klarade mig genom min a-kassa och sedermera det lilla bidraget från försäkringskassan...satans surt var det dock :(

Man vill ju kunna spara lite...unna sig något ibland...men här blev det hembrännt och lingondricka många ggr....mest jobbigt tyckte jag dock det var att inte kunna köpa presenter till andra vid jul och födelsedagar....tvi vale...det var nog värst av allt.

Sista tiden har dock oron här bestått av att inte veta om jag får förlängning av mitt ettårskontrakt på kneget...de räknar ju med det...att jag ska kunna få förlängning..men när det är pengar med i bilden så vet man ju inte....så känslomässigt är det lite jobbigt...men jag lever väl på att hoppas..och tvinga mig att tro på förlängning.

Hoppas verkligen du får nåt Annika....men hur det än går så fixar det sig väl alltid...på nåt jävla vis....fattar inte hur jag överlevt ibland...men man gör jubdet.

Kram till dig nu...krya på dig...hälsa tjejen.

Svar: Tack käre vän hälsa frugan och kissarna kram
Mötley Annika

2014-11-15 @ 18:51:06
URL: http://guldkryckan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0