Nytt kapitel i mitt liv !

Sista arbetsdagen i Hemtjänsten /Boendestöd !

Kändes lite konstigt att ha jobbat sista dagen.

Men vilket trevligt jobb det varit & vad jag lärt mej mycket.

Om Demens,mediciner,stödstrumpor & katetrar,att förlora någon man träffat ofta från en dag till en annan och det ingår i jobbet!!!
mycket som var helt nytt för mej,

Hur mycket ett leende & det där lilla extra kan rädda en hel dag för någon, 
men oxå om vikten av att ha någon vid sin sida, och om hur fruktansvärt ensamt livet kan bli...vikten av att bara lyssna, eller prata och dela med sej av något.

Jag kommer att sakna brukarna, några träffar jag med all säkerhet igen , men inte alla...

Självklart kommer jag sakna mina underbara kollegor oxå

men vi ses med all säkerhet!

Nu ser jag framemot nytt jobb och nya utmaningar !

 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0