Slö söndag ....


Kommentarer
Postat av: Mia

Har åkt skidor hela da'n, ju.... ;-)

2012-01-08 @ 22:15:34
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Lennart

Vilken härlig vinterbild. Det är inte ofta jag får uppleva såna där fina vintrar längre. Här i GBG blir det bara grått, regn, blask, blåst och när det fryser HALT. När jag åkte hem från Uppsala på nyårsdagen så började det snöa och blåsa i Västerås och fram till Örebro. Snön yrde och det blev vitt överallt, vägen var oplogad och jag tänkte och kände, Åh, nu blir det riktig bilkörning! Jag höll god fart så jag hann upp bil efter bil. Några höll 100 eller 90 men de flesta höll 70 och hasade sig fram. Jag hade en väldigt ny Volvo V60, då jag hämtade den på fredagen så hade den bara gått 426 km! Jag satt tryggt tillbakalutad i sätet, hade värmen på 21 grader och mådde gott! Så större delen av resan till Örebro låg jag i den vita oplogade vänsterfilen och blåste om alla bilar och långtradare. Jag höll drygt 120, (ibland råkade trycka lite för hårt på pedalen så det gick ännu fortare) snön yrde bakom mig och jag kände skön lycka i kroppen. Jag kunde känna i högerhanden och rumpan hur däcken dansade över vägbanan, ja min vänsterarm låg på dörrens armstöd. Ibland så ville något framdäck släppa men då parerade jag mjukt och snabbt. Det var så länge sen jag körde på en riktig vinterväg så det där kändes underbart! Sen, efter Laxå kom regn och plusgrader och all snö försvann! Det var vanlig grå blaskig bilväg. Så besviken jag blev!

2012-01-10 @ 19:23:06
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0