En Del Av Mitt Mötley Liv ....

1982 Too Fast For Love ,jag var 9 år och hörde "Live wire" ,tyckte det var det coolast jag någonsin hört, en killkompis pappa spelade av lpn på ett kassettband till mej jag nötte ut det ,men fick tag i lpn...min favorit låt på den skivan är än idag "on with the show"


1983  Shout At The Devil det var de snyggaste skivomslaget jag sett man kunde vika ut det och där stod dom alla i helfigur i eld...nu hade deras rykte också nått skola och alla föräldrar så det var farligt och syndigt att lyssna på crue också ..ååå jag bara älskade dom,här någonstanns så började mitt samlande köpte allt jag såg med crue redan då,(nu har jag inte råd med ALLT jag vill ha.)  E-bay fanns ju inte på den här tiden ..

 ,jag tycker det är den bästa skivan dom gjort ,favoriten på den lpn är "red hot"


1985  Theatre Of Pain nu gick jag I mellanstadiet och vi skulle på någon slags skolresa jag hade kassettbandet I freestylen hela resan ,när vi kom fram till Ammarnäs dit resan gick ,lärde jag känna några grabbar från Jörn ,dom stod för spriten jag för musiken ,kan tilläggas att jag hade en rasande lärare,men hysteriskt roligt !!!...Min favorit låt från den lpn är "use it or loose it"


1987  Girls Girl Girls jag gick i höstadiet och hade precis börjat ragga brudar, jag hade också fått en rätt grymm stereo ,så den lpn gick varm ....1988 skulle Mötley spela i s-holm med guns n roses som förband ,jag hade tänkt åka dit med min favorit lärare på högstadiet ,men som alla vet blev den turnen inställd pga Nikki Sixx missbruk och överdos...min favorit låt från den lpn är "wild side" och "rodeo" som bara släpptes på nyutgivningen av skivan


1989 Dr Feelgood och äntligen kom också Mötley till Sverige jag åkte dit med min goda vän Kicks, och såg dom på stockhoms stadion dagen efter min 16 års dag ,en av dom lyckligaste dagarna i mitt liv ,jag minns än hur knäsvag jag blev då dom klev ut på scenen ,Tommy Lees snurrande trummset är ju kult att ha fått se...favorit låt från den lpn är helt klart "Kickstart My Heart" ,Skid Row var förband ,deras första skiva hade inte ens kommit ut!
 KICKS


1991   Decade Of Decadence en sammlingskiva med några nya låter som lät grymmt bra

"Primal scream" e favvon där ...såg nu fram emot nästa studio album men när det väl kom var inte Vince Neil med i crue längre ...


1994 så kom då motley crue utan Vince på sång ,min första reaktion var att inte gilla cdn alls,eller de låter ju bra bara de inte hade varit crue det tog några år innan jag tyckte den är så bra som jag tycker idag John Corabi var kanon på sång men han var ju inte Vince...men låten " hooligans holiday" e bäst på cdn och balladen "missunderstood" e kalas.

  

1997 Generation Swine och Vince var tbx vid micken ,en modern skiva som var svår i böjan men nu älskar jag den ,Nikki på sång i låten rocketship  och  låtarna "find myself" & "afraid" tillhör mina absoluta favoriter med crue .

  

1998 1999   ännu en samlingsskiva en liveskiva & Supersonic & Demonic Relics 
en cd med låtar som aldrig släppts innan ,jag ser den mer som en kul grej än en bra cd men "mood ring" får mej alltid att skratta och låten "sinners and saints " hade kunnat bli nått...


2000 kom new tattoo den cd jag tycker minst om av alla den saknar stinget som crue alltid haft ,visst finns de undantag på cdn som " Punched In The Teeth By Love" men i helhet så e den inte bra för att vara crue ,men jag hade gärna sett nån konsert under den turnen för under ett tag spelade Samantha Maloney från Hole med dom ,och hon e grymm har sett henne 2 ggr med hole ...

  

Efter diverse boxar och samlings skivor  ....

  

2005 kom Red White & Crue  ännu en samlings cd men med 2 nya crue låtar och en cover låt ....wow "if I Die Tomorrow" vilken låt !!! top 5 av alla låtar crue gjort enligt mej

"sick love song" är en grymm live låt ...

  

2005 var jag över till Usa och bodde hos Mick Mars dotter i 15 dar ,festade i Hollywood bla på the Rainbow  Stormy&jag

  

2007 06 07 såg jag Mötley för 2.a gången ,den här gången i sällskap med min goda crue vän Tommy från Danmark, Lisa & Lotta Zikkan ,Monica....Så underbart det var att se dom igen ...jag missade dom på swedenrock men det e en annan historia ,jag missade också en chans att se dom i L.A 2005 de känns surt än ....och en ännu längre historia bakom !!!

  

så nu e de upp till bevis på nya cdn "the Dirt" som ska komma 2000 07 08 nya singeln "the saints of Los Angeles" ryktas komma i maj och

det lilla jag hört låter över alla förväntningar och dom var höga ...

  

  

Ja det var en liten del av mitt CRUE liv så här långt ...

  

Nu e det 2008 ny cd på g och förhoppningsvis ny turne

  

Jag säger som i "If i die tomorrow" för att beskriva min kärlek till Mötley

  

-I wake up to find myself
after all these years
and where all the time has gone still seems so unclear
'cause there's no one else since I found you ....


Kommentarer
Postat av: Mia

Hahaha!!! Det enda jag känner igen i ditt inlägg är Kicks! *S* Kul att se henne...

2008-03-29 @ 12:04:42
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Ice Lady

Jag älskade också "On with the show" och det var "hundra" år sedan jag hörde den! (Jag som är så lastgammal.) He he...

2008-03-29 @ 12:11:32
URL: http://icelady.blogg.se
Postat av: Margaretha

Oj då....där gick smaken isär så det tjongade hehehe.Men jag är inte omöjlig...jag får väl uppdatera mig lite..
Ha det gott
Margaretha

2008-03-29 @ 17:36:23
URL: http://catfriend.blogg.se
Postat av: Lizaloop

Äntligen fungerar bloggen igen!!!!!!!!!

2008-04-01 @ 11:19:50
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: sandra

haha jag kände verkligen igen mej här..
fast för mej är det guns n roses som gäller då ;)

2008-04-01 @ 13:37:52
URL: http://piiket.blogg.se
Postat av: Charlotte

Kul att läsa! Själv är jag lite mer lagd åt Aerosmith-hållet...

2008-04-01 @ 17:50:24
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: Sofie

jag har en fråga :)

hur mkt kostar typ frakt och sånt när man köper kläder från usa med mötley crûe tryck och sådär ? :)

2008-11-12 @ 19:46:02
URL: http://sottifie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0