Alla har ju rätt till en åsikt !!!

Men jösses kan man annat än skratta !!!

KD-kvinna:

"Inte okej att sprida löspenisar"

Den kristdemokratiska riksdagsledamoten Annelie Enochson skriver i dag i sin blogg att hon blir "beklämd" av Pridefestivalen.
"Jag tycker INTE heller det är ok att skattepengar går till att sponsra Pride och på detta sätt hylla dekadansen som följer i Prides spår", skriver hon.
- Det är jättetrist att hon är så kritisk mot oss, säger Pridefestivalens vice ordförande Lovisa Brade Haj till Expressen.se.
På torsdagseftermiddagen skrev den kristdemokratiska ledamoten Annelie Enochson i sin blogg att hon känner sig "beklämd" av Pridefestivalen efter att ha läst allt som skrivs om Pride i tidningarna.
Enochson är kritiskt till att man med skattepengar sponsrar festivalen, och hon tycker att budskapet Pride sprider är fel.
"Jag tycker INTE det är ok att sprida löspenisar och fylla stan med ekivoka budskap," skriver hon i bloggen.

"Det är trist"

 

Pridefestivalens vice ordförande, Lovisa Brade Haj, blev väldigt förvånad när hon läste riksdagsledamotens blogginlägg.
- Det är jättetrist att hon är så kritisk mot oss, säger hon.
Hon påpekar även att Pridefestivalen har bjudit in Kristdemokraterna vid ett flertal gånger men att KD har tackat nej till att vara en del av festivalen.
- I överlag är det tråkigt att de ser oss på det här sättet, säger Lovisa Brade Haj till Expressen.se.

 

"Vi hetsar inte"

 

Annelie Enochson tar även upp hatbrottslagen som hon menar är problematisk.
"Tillhör jag isåfall då den heterosexuella folkgruppen som det är ok att hata?", bloggar hon.
Hon konstaterar att hennes "folkgrupp" inte skyddas av lagen om hets mot folkgrupp.
"Ja, på Pride är det iallafall uppenbart...att min "folkgrupp" den får man hata," skriver hon.
Lovisa Brade Haj förstår inte alls vad Annelie Enochson menar med det.
- Vi hetsar inte alls mot heterosexuella, säger hon.
Expressen.se har förgäves försökt nå Annelie Enochson för en kommentar.

 



Ha så kul alla ni som är på PRIDE !!!


Kommentarer
Postat av: Mia

Det finns 99 olika sorters tokar...

2010-07-30 @ 07:47:49
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Micke

Den kvinnan tycks behöva en löspenis om någon..haha!

2010-07-31 @ 14:15:42
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: CrimsonAnna

Man måste vara synnerligen lättstött, trångsynt och otrygg för att känna sig provocerad av Pride. Har aldrig känt mig hatad där trots att jag är redigt hetero-men det är nog för att jag är trygg i mig själv.

2010-08-01 @ 09:07:31
URL: http://metalanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0