Vince Neil intervju från Moore.se

vince-neilMötley Crüe är mitt uppe i en världsturné. Men i stället för att vila när ni har ett par veckor ledigt åker du ut och gör solospelningar. Vad är det för fel på dig?
- Haha. Jag gör det här för att det är så förbannat kul. Mötley Crüe är big business och en jätteorganisation som kräver enorm planering. Min sologrej är den totala motsatsen. Ingen planering alls, bara ut och köra rock’n'roll på småklubbar.

Så det har inget att göra med att du får alla brudar när du turnerar själv?
- Fan heller! Jag får alltid alla brudar. Även i Mötley.

Du gick nyligen ut och berättade att Mötley Crüe signat en tioårsdeal med turnéarrangören Live Nation för 100 miljoner dollar. Sen dementerade Nikki Sixx allting. Så vad är sant, gjorde ni dealen eller inte?
- Vi gjorde dealen och vi fick cashen. Men det var inte 100 miljoner dollar som jag sa först. Det var 125, haha. Så nu blir ni inte av med oss på ett tag. När dealen är över har vi hållit på i nästan 40 år. Kan du fatta det?

Nej, det är galet… Du sa tidigare att Mötley Crüe är big business. Men är det fortfarande kul då?
- Klart att det är kul. Vad fan, vi har hängt ihop sen 1981. Jag och Nikki känner varann sen high school. Hela den här grejen att vi inte pratar med varann har pressen hittat på. Det är skitsnack! Vi lirar, festar och garvar ihop. Men självklart bråkar vi också, det går inte att undvika under 30 år.

Under 2000-talet har du varit med i nästan lika många dokusåpor som Tommy Lee. Men vi har också kunnat se dig i porrfilmen Hardcore & Uncensored tillsammans med Janine Lindemulder. Hur ser du på din porrkarriär idag?
- Det finns inte så mycket att säga. Tommy pratar jämt om sina sexfilmer, men jag har ingen lust att göra det. Janine och jag drog till Hawaii för att ha lite kul. Vi filmade allt. That’s it. Jag ångrar ingenting, men jag skulle inte göra det igen.

Och när vi ändå snackar film, vad händer med filmatiseringen av The Dirt?
- Ingen aning. Det är bortom vår kontroll. Från början var det tänkt att David Fincher (Fight Club) skulle regissera. När han blev tvungen att hoppa av snackades det om Larry Charles (Borat). Och vid det här laget har väl varenda Hollywoodskådis, från Johnny Depp till Val Kilmer, varit påtänkta för roller. Men nu har jag inte hört nånting på länge.

När du var mitt uppe i ditt mest dekadenta The Dirt-race i början av 80-talet, hände det nånsin att du stannade upp och tänkte, “fan, jag håller på att tappa kontrollen”?
- Nej, aldrig. Är man 20 år och har en miljon dollar på banken stannar man bara upp och tänker, “fan, jag är odödlig”. Inte ens bilolyckan (i vilken Hanoi Rocks trummis Razzle omkom, reds anm) blev en väckarklocka. Jag borde egentligen ha fått ett långt fängelsestraff, men mina advokater fixade så att jag slapp undan med två miljoner dollar i böter och en månads fängelse. Som en del av domen var jag förbjuden att dricka, så på turnén som följde hade vi som regel att jag skulle betala dom andra i bandet 20 000 dollar varje gång jag tog en drink. Jag blev ruinerad på den turnén.

Stämmer det verkligen att du fick ta in öl och groupies i fängelset när du satt av ditt straff för bilolyckan?
- Haha. Ja, det är sant, fast bara på helgerna. Jag var på en specialavdelning tillsammans med en snubbe som levde på att sno lyxbilar. Fan, vad han var lycklig över att jag var där. Hur jag fick in “varorna”? Well, jag var tvungen att dela med mig till vakterna. Och då menar jag inte ölen, haha.

Hur bor du?
- Jag har två hus i San Francisco, ett i Vegas och ett i Miami. Vegas känns mest som hemma, där spenderar jag och Lia (Vince fru) större delen av vår tid.

Vad är det mest rock’n'roll-extravaganta du har i dina hus?
- I ett av husen i San Francisco har jag byggt en stor jävla Versace-pool. Du vet, en sån med marmor- och mosaikmönster, vattenfall och statyer. Den kostade närmare en miljon dollar. Vad ska jag säga? Lia ville absolut ha en sån.

Hur ser vardagslivet ut?
- Vi lever ett stillsamt liv med våra cockerspaniels Cakes och Crackers. Dom är våra barn. Vi har en nanny som sköter dom på dagarna och lagar deras mat. Jag har alltid mycket business att ta hand om. Lia ligger mest vid poolen.

Vad kör du för bilar?
- Mitt senaste köp är en Lamborghini Gallardo Spyder, den är grym! Sen har jag en chockröd Rolls Royce Silver Spur som jag köpt av en saudiarabisk prins, en Ferrari 360, en Rolls Royce Phantom, en Bentley, en Hummer H2, en Mercedes SL550, en Dodge Magnum och en Ford Hot Rod. Och så alla mina bågar förstås.

Tommy Lee försöker rädda världen i Discoverys tv-serie “Battleground Earth”. Det känns inte som att du stöder honom i hans arbete för miljön?
- Hell no! Men om Ferrari släpper en miljövänlig bil kan jag tänka mig att vara med.

Du har ett helt affärsimperium vid sidan av musiken. Berätta.
- Well, jag har en vingård där jag gör Chardonnayviner och jag har mitt eget tequilamärke, “Tres Rios”. Min tatueringsstudio Vince Neil Ink finns numera i LA och Las Vegas, och min bar Feelgood’s Bar & Grill, som öppnade i Miami i
fjol, ska snart expandera till Vegas. Jag är alltid öppen för business. Folk får gärna komma till mig med sina idéer.

Är du affärsman på heltid om tjugo år?
- Nej, nej! Om tjugo år hyr jag ut jetskis på en strand i Västindien. Jag äger hela jävla ön förstås. Men det är ändå mig du måste snacka med när du ska hyra din jetski.

***********************************************************************************************

VINCE NEIL släpper oxå om ryktena stämmer sin nya solo cd "TATTOOS & TEQUILA" i början av 2010

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0