Shopping dag i Vindeln

Idag har jag och Morgan varit och shoppat loss i Vindeln...

Nu blir det skottning , det snöar och snöar och snöar....


Sen blir det nog att titta vidare på serien Merlin, Sixxan låg så snällt och såg dom första avsnitten med mej ...


Igår såg jag och L8 på Leila bakar !!!! & nu i helgen måste vi ju bara prova den här glöggen ..

Leilas glögg spritzer

Ingredienser

4 dl strösocker
2 dl vatten
2 påsar glöggkryddor
1 liter isbitar
1 liter apelsinjuice
1 flaska Lambrusco rosso (rött mousserande vin)

1 apelsin

Gör så här

1. Koka upp strösocker, vatten och glöggkryddor och låt sjuda cirka 5 minuter till en kryddig sockerlag. Låt stå och dra ordentligt så lagen tar smak av kryddorna innan de silas bort.

2. Häll isbitarna i en bålskål eller stor tillbringare fyll på med apelsinjuice, mousserande vin och sockerlag.

3. Skiva apelsinen och lägg skivorna i kannan.

Till er som undrar om jag svurit klart över att Vince ställt in , näää skulle inte tro de... men vi ska nog ha MYSIGT utan Vince....
Bara för att jag e sur på honom bjuder jag på denna roliga bild *L*


Och jag bara måste visa nyaste bilden på Nikki Sixx


Jag hittade den här bilden på ebay någon som sålde tavlan , jag ska försöka hitta bilden i jätteformat och göra en egen tycker den e sååååååå läcker.


Dagens video till Pappa ( krya på dej nu efter operationen !)


Kommentarer
Postat av: Ice Lady

Ja det ska bli spännande med Glögg spritzern! Kall glögg har jag aldrig smakat! :-D

2008-12-04 @ 15:56:26
URL: http://icelady.blogg.se/
Postat av: Mia

Åh, John Lennon, en favorit även hos mig (förstår att det är till pappa) :-))

2008-12-04 @ 17:09:18
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Sotarlena

Den där glöggen lät god. Vi har ett gammalt recept vi brukar göra varje år. Med massor av russin och olika kryddor i. Den blir godare ju längre den får stå, så man får börja tidigt varje höst. Vi avsmakade den för i år på skyltsöndagen och den var supergo.

2008-12-04 @ 18:09:06
Postat av: Lizaloop

Ja fy vad det har snöat i år, nu är jag less, nu räcker det!

2008-12-05 @ 11:54:29
URL: http://lizaloop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0